הכל על ייפוי כח

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
אלי ביבי עורך דין נוטריון הכל על ייפוי כוח

לאורך החיים ימצאו את עצמם בני האדם בסיטואציות שונות המצריכות התעסקות ולעמוד אל מול הבירוקרטיה הישראל הנוקשה, לרוב בני אדם אין עניין ורצון להתעסק בזה בעצמם, ולרוב גם אין מספיק זמן וידע, בשל כך קיים האפשרות להעביר את המסכות לידיים אחרות על מנת שיטפלו עבורכם בכל הסחבת והניירת, דבר הנקרא ייפוי כח.

מהו ייפו כח?

ייפוי כח הנו הרשאה לשלוח (מיופה הכח) לעשות בשמו של השולח ( מייפה הכח) פעולה משפטית כלפיו או כלפי צד שלישי. מתן ייפוי כח מהווה סמכות למיופה לבצע את כל הפעולות המשפטיות, מלבד הפעולות המחייבות את האדם לבצע בעצמו מעצם היות הפעולה על פי חוק. על מיופה הכח, השלוח, לנהוג בנאמנות רבה כלפי שלוחו ולפעול בהתאם להוראותיו, במקרה שלא כך הדבר הוא צפוי למצוא עצמו בפני תביעה על הפרת האמון, שלמול השולח עומדת הזכות לכך.

סוגי ייפוי כח:

כמו כל דבר גם תחום ייפוי הכח מחולקים לסוגי רבים:
ייפוי כח מיוחד – ייפוי כח מיוחד הנו ייפוי כח הניתן לשם דבר ספציפי המוגדר באופן מוחלט בייפוי כח. כגון: רכישת דירה ורכב, ביצוע פעולות בחשבון הבנק או הצבעה באספה כללית של וועד החברה.
ייפוי כח כללי – זהו ייפוי כח הלא מוגבל לנושא או פעולה ספציפית, אלא נותן סמכות לשלוח לבצע את כל הפעולות המשפטיות עבור השולח. ייפוי כח כללי יהיה מנוסח באופן גורף אשר בחוזה אשר לא מגביל את כוחו של מיופה הכח וביכולתו לבצע את כל הפעולות עבור המייפה כגון: לקיחת הלוואה, רכישת נכסים, ניהול הליכים ושעבוד נכסים.

על מה כדאי לחתום?

לפי החלטת בית המשפט ייפוי הכח לא עומד בפני עצמו והוא קשור באופן מוחלט להסכם ולהרשאה שלשמו הוא נוצר, זאת על מנת לתת מענה פרקטי למצב שנוצר בעקבות שיכרון כח והפרת אמונים מצד מיופה הכח כלפי השולח. כשחותמים על ייפוי כח כללי, כאמור הדבר אינו מגביל את המיופה והוא יכול להשתמש בסמכותו ככל העולה ברוחו, דבר המוביל לעיתים לשימוש לרעה וגורם לנזק היכול להיות בלתי הפיך עבור מייפה הכח. על מנת לחסוך את מועקת הנפש ובור שאין לדעת כיצד לצאת ממנו, ההמלצה מפי רוב עורכי הדין היא לחתום כל פעם על ייפוי כח מיוחד המגביל את כוחו של צד ב, מיופה הכח.

אז מה נכלל בייפוי כח?

כמו בחוזים בעלי משקל משפטים רבים, גם לייפוי הכח יש נוסח מקצועי אשר לכל אחד אשר רוצה לייפות את כוחו של אדם אחר כדי ומומלץ מאוד להכיר, ולחבר את ייפוי הכח לפיו. יש כמובן הבדלים בין חוזה ייפוי כח אחד למשנהו, אבל הקווים והסעיפים הראשיים זהים זה לזה. בייפוי הכח אנו נמצא תחילה את שם של שני המעורבים בעסקה, מייפה ומיופה הכח, מספר תעודת הזהות של השניים, חתימתם וציון תאריך חתימת החוזה. חשוב להדגיש ולהקפיד על ציון סוג ייפוי הכח, שלא תמצאו עצמכם בסיטואציה לא נעימה. כמו כן, באופן טבעי וברור לכולם, במרכז החוזה יבלוט וייתן את הטון לא אחר מאשר סיבת ההרשאה, מומלץ ביותר לכתוב ולנסח את ההרשאה באופן המדויקת והמפורט ביותר, על מנת שלא היווצרו חילוקי דעות ואי הבנות בין השניים, דבר היכול להיגרר לבין כותלי בתי המשפט. יש להיעזר באדם נוסף, ניטרלי, היהווה צד שלישי אשר יבדוק כי אשר החוזה תקין ויש ההבנה המלאה בין החתומים עליו, לרוב זה יהיה עורך דין מקצועי אשר בקיא בחוזים רבים.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השאירו מספר טלפון לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אנו עוסקים בפניות רבות ונשתדל לחזור אליכם בהקדם.

אודות אלי ביבי נוטריון

בשל הניסיון המקצועי, העשייה המשפטית ארוכת השנים והבקיאות יוצאת הדופן בענפי המשפט השונים, מספק כיום המשרד סל שירותים רחב היקף לטובת כל סוגי הלקוחות הפרטיים והמוסדיים, הכולל מגוון רחב של ביצוע פעולות משפטיות לרבות ניהול תביעות וייצוג בערכאות השונות, הגשת צווי מניעה, סעדים זמניים, בקשות שונות ועוד.

אלי ביבי נוטריון - מאמרים אחרונים

עורך דין נוטריון - אלי ביבי - אייקון חץ
050-600-0601 דילוג לתוכן