מהו ייפוי כוח הוצאה לפועל?

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
אלי ביבי עורך דין נוטריון מהו ייפוי כוח הוצאה לפועל

במדינה עתירת מיסים, חובות ותשלומים כשלנו, קיימים מאות אלפי חייבים שנקלעו להליכים מול הוצאה לפועל. החייבים יוכלו לטפל בענייניהם באופן עצמאי והם לא חייבים לקבל על כך סיוע משפטי, אך על מנת להגיע להסדר, לבצע איחוד תיקים או להגיע להסכמות מול נושים בתיקי הוצאה לפועל, יש להיעזר בעורך דין מתאים. לשם כך, חייב אותו אדם לצייד את עורך דינו במסמך המכונה יפוי כח הוצאה לפועל.

מדוע יש צורך בייפוי כוח הוצאה לפועל?

ככל ייפוי כוח, גם יפוי כח הוצאה לפועל לשם הייצוג בתיק ההוצאה לפועל מסמיך גורם מטעמו של אדם מסוים לביצוע פעולות. באמצעות הצגת ייפוי הכוח לרשויות, יוכל לפעול עורך הדין בשם הלקוח שלו כאשר טובתו האישית והשבתו לסדר הכלכלי היא מטרתו העליונה. כחלק מתהליך קבלת הייצוג, יצטרך לחתום מייפה הכוח על המסמך, שבו מפורטות הפעולות שבסמכותו של עורך הדין לבצע.

מה קורה ליפוי כח הוצאה לפועל כאשר מחליפים עורך דין?

כאשר החייב מעוניין לשנות את פרטיו האישיים או לשנות ייצוג, עליו להגיש בקשה מתאימה למשרדי הוצאה לפועל. אך מה קורה ליפוי הכח הוצאה לפועל במצב זה? האם עורך הדין עדיין יכול לפעול בשמו? ובכן, כאשר מוסר הייצוג המשפטי מטעמו של עורך דין או מומחה מסוים, יפוי הכח שנחתם בין הצדדים יפוג. כמו כן, יהיה על החייב להסמיך את עורך דינו החדש על ידי חתימה על טופס יפוי כח הוצאה לפועל חדש מטעמו של עורך הדין או משרדו.

ייפוי כוח הוצאה לפועל: יפוי כח כללי למספר פעולות

למסמכי יפוי הכח סוגים שונים. חלקם יהיו לטובת פעולה ספציפית כמו ביצוע עסקת מקרקעין או חתימה על הסכם מכר, חלקם ישמשו לטובת פעולה בנקאית או אפילו משיכת דברי דואר מן הסניף. כאשר מדובר על יפוי כח הוצאה לפועל, מוגדר המסמך כיפוי כח כללי – סוג יפוי הכח היחידי שיאפשר למייצג לבצע מספר פעולות שונות הפונות לאותה הסוגיה, על פי המפורט במסמך שנחתם.
כמו כן חשוב לדעת שמסמך יפוי כח כללי ובפרט יפוי כח הוצאה לפועל איננו מחייב חתימה ואישור נוטריון. אם עורך הדין המטפל הוא נוטריון, אזי יקבל המסמך תוקף משפטי וישמש כראיה חותכת לכל מטרה, מה שעשוי לסייע לחייב בעניינו כאשר הוא נדרש להוכחות משפטיות מסוימות. אם עורך הדין הינו עורך דין הוצאה לפועל שאינו נוטריון, כשרות יפוי כח הוצאה לפועל תישמר, אך לא תוכל לשמש כראיה בבית המשפט.

עורך דין ונוטריון אלי ביבי

משרד עורכי דין ונוטריון אלי ביבי הינו בעל ניסיון רחב בייצוג וטיפול בדינים אזרחיים, לרבות דיני מקרקעין, חוזים, ביטוח ומתן שירותי ליטיגציה. כמו כן מעניק המשרד שירותי נוטריון מגוונים לרבות אימות מסמכי יפוי כח, אישור נכונות של תרגום, עריכה ואימות צוואות, מתן אישור לאפוסטיל, תרגום נוטריוני במגוון שפות, עריכת הסכמי ממון ועוד. אתם מוזמנים לפנות למשרדנו בכל עת ולזכות לטיפול וליווי הוגן, מקצועי ואחראי עד להשגת התוצאה הטובה ביותר.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השאירו מספר טלפון לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אנו עוסקים בפניות רבות ונשתדל לחזור אליכם בהקדם.

אודות אלי ביבי נוטריון

בשל הניסיון המקצועי, העשייה המשפטית ארוכת השנים והבקיאות יוצאת הדופן בענפי המשפט השונים, מספק כיום המשרד סל שירותים רחב היקף לטובת כל סוגי הלקוחות הפרטיים והמוסדיים, הכולל מגוון רחב של ביצוע פעולות משפטיות לרבות ניהול תביעות וייצוג בערכאות השונות, הגשת צווי מניעה, סעדים זמניים, בקשות שונות ועוד.

אלי ביבי נוטריון - מאמרים אחרונים

עורך דין נוטריון - אלי ביבי - אייקון חץ
050-600-0601 דילוג לתוכן