הכל על עורך דין נוטריון

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
אלי ביבי עורך דין נוטריון הכל על עורך דין נוטריון

עורך דין נוטריון: מה זה ולשם מה הוא נועד?
אדם מגיע לבית המשפט כדי לממש את צוואתו של אביו, שנכתבה בכתב יד. כיצד יידע בית המשפט שהמסמך אכן נכתב על ידי האב?
אישה ניגשת למשרד הפנים ומגישה תעודת נישואין מקפריסין. כיצד יוודאו הפקידים שהאישה נישאה ויש לשנות את הסטטוס שלה בתעודת הזהות?
חברה מסוימת מעוניינת לייפות את כוחו של מנהל הרכש שלה, על מנת שיבצע הסכם מכר לגבי רכישת שטח מקרקעין שבו תקום ותפעל חנות. כיצד יאמתו עורכי הדין מטעם המוכר כי אדם זה באמת נשלח מטעם החברה ושמסמך ייפוי הכוח שלו תקף ומהימן?
בדיוק לתחומים אלה, נועד עורך דין נוטריון: האחראי לאימות, עריכה ואישור מסמכים רשמיים במדינת ישראל ומחוצה לה.

מיהו עורך דין נוטריון?

עורך דין נוטריון הינו עורך דין שהוסמך לפעול מטעם וועדת הנוטריונים הרשמית של משרד המשפטים. אמנם חייב הנוטריון להיות עורך דין בהכשרתו, אך על מנת להפוך לנוטריון עליו להימצא ולפעול בשדה המשפטי לפחות עשור, להיות אזרח ישראלי וללא עבר פלילי או "כתמים" שנוצרו לו מול לשכת עורכי הדין וכן לעבור מבחן וראיון בתנאים שקובעת הוועדה. רק אם תאשר הוועדה את מינויו של אותו עורך דין, הוא יהפוך לעורך דין נוטריון ויחוייב לעמוד בדרישות ובתקנות הנוטריונים, כפי שקובעת המדינה.
עורך דין נוטריון הוא סוג של זרוע מדינית, המספק מטעמה שירותים באופן פרטי. התשלום בעבור שירותי הנוטריון הרבים נקבע מטעם המדינה ומשרד המשפטים והוא מחייב. הכוונה היא, שעורך דין נוטריון לא יוכל לגבות כראות עיניו. לכן הבחירה באיש המקצוע תתבצע על סמך הניסיון, המקצועיות, הידע ויחסי האמון עם הלקוח ולא בשל מחיר זול יותר או פחות.

תחומי עבודתו של עורך דין נוטריון בישראל

כמי שאמון על כל מסמך חוקי, רשמי ופורמלי במדינת ישראל, לעורך דין נוטריון יש שירות במספר גדול של תחומים. תפקידו הוא לספק אישור למסמכים כמו אישור צוואה, פסק דין או פרוטוקול משפטי, הסכמי ממון, אישור על תרגום, מתן אישור שפלוני חי, לבצע אימות חתימה על מסמכים כמו ייפוי כוח, צוואה, תצהירים ובקשות, לספק אישורים והעתקים נאמנים למקור, להעניק אישור, חתימה ומתן חותמת אפוסטיל ואם הוא שולט בשפה נוספת על בוריה, הוא יכול לבצע תרגום מסמכים לצד מתן אישור על נכונות לתרגום זה.
מבחינת המדינה, קיימים גם מסמכים שלא מחייבים פנייה לעורך דין נוטריון. במקרה של ייפוי כוח כדי להעביר בעלות על רכב למשל, אין שום צורך בעורך דין נוטריון וכל הדרוש הוא מסמך כתוב (אפילו בכתב יד) ובו פרטיהם של מייפה הכוח והמיופה וחתימתם. גם במצב של רישום צוואה, אין חובה לבצע עריכת צוואה אצל עורך דין נוטריון. למרות זאת – כל מסמך שיעבור אישור וחיתום נוטריוני, יוכל לשמש כראיה משפטית חותכת וללא צורך בהוכחות נוספות. במילים אחרות, מדובר במסמך משפטי חזק במיוחד, שלא ניתן להפריך אותו, לבטל אותו או לערער עליו, אלא במקרים חריגים ומיוחדים מאוד תחת נסיבות ספציפיות שקובע החוק.

תרגום נוטריוני: לשם מה הוא נועד?

אחד השירותים הנפוצים ביותר שמספק עורך דין נוטריון הוא ביצוע תרגום נוטריוני. כאשר מתבצעת הגשה של מסמכים בשפה זרה לרשויות בישראל, או כאשר יש צורך להגיש לרשות זרה מסמכים בעברית, יבצע עורך דין נוטריון תרגום למסמך ויספק לו אישור מתאים. רק באמצעות אישור נוטריוני תוכל המדינה להכיר במסמך ולקבל אותו. אם עורך דין נוטריון דובר את שתי הלשונות – זו שבמסמך המקורי וזו שמתרגמים אליה, הוא מבצע בעצמו את התרגום. אם לא, יש לפנות למתרגם מקצועי ולאחר מכן להגיש את התרגום והמקור לעורך דין נוטריון, על מנת לבצע אימות למסמך (הנוטריון יבדוק שהתרגום נאמן למקור והמתרגם יתבקש להצהיר על כך) ולקבל אישור על נכונות של תרגום.
אישור סופי לתרגום יאפשר למסמך לקבל בבית המשפט ומשרד החוץ חותמת אפוסטיל – מתן תוקף בינלאומי למסמך, לשם הגשתו וקבלתו ברשויות של מדינה זרה.
התרגום נועד למצבים שבהם מוגש תצהיר לבית המשפט בשל אדם שלא דובר עברית; כאשר עולה חדש מגיש מסמכים ממדינת המוצא למשרד הפנים כדי לקבל תעודת לידה למשל; כאשר נערכים הסכמים בין חברה ישראלית לחברה בחו"ל או בנק בחו"ל; כאשר צריך לספק אישור לימודים לשם קבלה למוסד לימודים במדינה שונה; כאשר מתבצעת חתונה אזרחית במקום אחר בעולם (למשל קפריסין או לאס וגאס); כאשר יש צורך להציג מסמך כמו תעודת יושר, גירושין, רווקות, הסכם ממון או צוואה.

כל מה שצריך לדעת על אימות מסמכים נוטריוני

ככלל, כל מסמך שעובר תחת ידיו של עורך דין נוטריון צריך להיות מאושר בחתימתו וחותמתו האישית (לכל עורך דין נוטריון חותמת בעלת צורה שונה לחלוטין). אם לא יקבל המסמך אישור מסיבה מסוימת, הוא לא יכובד.
על פי חוק הנוטריונים, מחויב עורך דין נוטריון לבצע אימות חתימה של כל החותמים על המסמך לפני שיספק לו את האישור הסופי. המטרה של חוק זה היא להגן מפני מצבים של התחזות, של השפעות זרות ולחצים או אינטרסים זדוניים בנוגע להליכים ופעולות משפטיות שמבצעים גורמים פרטיים ומסחריים. אימות המסמך מתבצע באופן פרונטלי ובהצגת תעודת זהות. כמו כן יוודא עורך דין נוטריון כי החותם מבצע את החתימה מרצונו החופשי, צלול בדעתו ואינו נתון ללחצים או השפעות כלשהן. רק לאחר שווידא את הפרטים הללו, יעניק למסמך את האישור הסופי. אם יחול מצב שבו האימות ייכשל משום שהאדם לא זוהה בתעודה מזהה או שאיננו תואם את פרטיה, או משום שעולה חשד לגבי רצונו הטוב והחופשי של אדם מסוים לחתום על המסמך או כאשר מתגלה כי הוא פסול דין – יסרב עורך דין נוטריון לספק אישור למסמך והוא לא יוכל להתקבל ברשות המתאימה.

זקוקים לנוטריון או עורך דין אזרחי מנוסה ביותר? פנו אלינו!

עורך דין נוטריון אלי ביבי מעניק מגוון נרחב של שירותים נוטריוניים, לרבות ביצועי אימות חתימה נוטריוני לגורמים פרטיים, חברות או תאגידים, עריכת צוואות והסכמי ממון, תרגום נוטריוני לאנגלית ובשפות נוספות, אישור על תרגום מסמכים, עריכה וחיתום ייפוי כוח, אישור נוטריוני ליציאת קטינים מגבולות המדינה, אישור כי פלוני חי, אפוסטיל, עריכת תצהירים ועוד.
עורך הדין נוטריון אלי ביבי נחשב לנוטריון מנוסה ובקיא ביותר, המשמש בין היתר כחבר בוועדת הנוטריונים מטעם לשכת עורכי הדין ורפרנט פניות נוטריונים לוועדה, הבוחן מועמדים חדשים המבקשים לקבל הסמכה רשמית כנוטריונים. משרד עורכי הדין שבבעלותו אוחז בהצלחות רבות לאורך עשרות שנים ועוסק בתחומי המשפט האזרחי, בדגש על דיני מקרקעין, חוזים, ביטוח, נזיקין, ליטיגציה (ייצוג משפטי בכל הערכאות), שמאות רכוש ומקרקעין, הנדסה אזרחית ועוד.
בדרך כלל, תחומים אזרחיים והצורך בפעולות נוטריוניות משתלבים זה בזה, כך שהמשרד מספק מענה למגוון רחב מאוד של תחומים וסוגיות משפטיות מתוך ידע רב וניסיון בפועל ומעניק שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיו במסירות, אדיבות, עד הגעה לשביעות רצונם המלאה.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השאירו מספר טלפון לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אנו עוסקים בפניות רבות ונשתדל לחזור אליכם בהקדם.

אודות אלי ביבי נוטריון

בשל הניסיון המקצועי, העשייה המשפטית ארוכת השנים והבקיאות יוצאת הדופן בענפי המשפט השונים, מספק כיום המשרד סל שירותים רחב היקף לטובת כל סוגי הלקוחות הפרטיים והמוסדיים, הכולל מגוון רחב של ביצוע פעולות משפטיות לרבות ניהול תביעות וייצוג בערכאות השונות, הגשת צווי מניעה, סעדים זמניים, בקשות שונות ועוד.

אלי ביבי נוטריון - מאמרים אחרונים

עורך דין נוטריון - אלי ביבי - אייקון חץ
050-600-0601 דילוג לתוכן