כוחו של אישור נוטריוני

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
אלי ביבי עורך דין נוטריו אישור נוטריוני מהו

אישור נוטריוני מהו ומה משמעותו:

אישור נוטריוני כפי שניתן להבין משמו, הוא אישור שניתן על ידי נוטריון. חוק הנוטריונים מגדיר באופן ברור מהו אישור נוטריוני, מי מוסמך כנוטריון ומה משמעותו, ובכך נעסוק במאמר זה.
הסמכת עורך דין לנוטריון:
נוטריון הוא עורך דין שקיבל הסמכה לכך על ידי ועדת הרישיונות אשר מרכיב משרד המשפטים.

סעיף 2 לחוק הנוטריונים קובע כי אדם שרוצה להיות נוטריון חייב לענות על 4 תנאי סף:
1. אזרח ישראלי.
2. בעל ניסיון של 10 שנים כעורך דין לפחות, ומתוכן לפחות 5.5 שנים בישראל.
3. ללא עבר פלילי או משמעתי בלשכת עורכי הדין.
4. לאחר שנתמלאו כל התנאים הללו ועדת הרישיונות צריכה לאשר את מועמדותו. לעיתים ועדת הרישיונות דורשת מעבר קורסים שונים על מנת לאשר את מועמדות המבקש.
מכאן ניתן להבין כי הדרישות הבסיסיות שנדרשות מנוטריון הן מקצועיות ואמינות.

אישור נוטריוני:

סעיף 1 לתקנות הנוטריונים מגדיר אישור נוטריוני באופן הבא – "אישור היוצא מידי נוטריון בתוקף תפקידו". חשיבותו נעוצה בכך שלפי סעיף 19 לחוק הנוטריונים קובע כי לאחר שנוטריון נתן את אישורו למסמך מסוים ועשה זאת כהלכה, המסמך יהיה ראיה מספקת בהליך משפטי ולרשויות הממשלתיות השונות ללא כל צורך בהוכחה נוספת לנכונות התוכן המצוי בו.
בהתאם לכך, רשויות וגורמים שונים שרוצים אישור מגורם מוסמך בנוגע להצהרה או מסמך מסוים, אינן מסתפקות בהצהרה למול עורך דין אלא אישור נוטריוני. כאשר ישנה דרישה כזו, נוטריון הוא הגורם המוסמך היחיד שיכול לתת גושפנקא לאותו מסמך.
בהתאם לחשיבותו הרבה של המסמך רק הנוטריון עצמו יכול לחתום על האישור ולא אף גורם מטעמו. לכן גם סעיף 18 בתקנות הנוטריונים משנת 1977 אף דרשו כי הנוטריון יחתום בכתב ידו וכן הטבעת חותמו הייחודי, כך הבטיחה הרשות כי יהיה קושי לזייף מסמך מסוג זה.
לכן גם לאחר שהונפק האישור הנוטריוני לא ניתן לערוך בו כל שינוי, ביטול או מחיקה משום סוג. במידה ויש צורך להשמיט מילים, רק הנוטריון מוסמך לעשות זאת באמצעות סימון קו בכתב ידו כאשר על כל סימון מסוג זה חותם הנוטריון בראשי התיבות של שמו.
חשוב לדעת כי ניתן לערוך אישור נוטריוני בעברית או בערבית בלבד, במידה ונדרש לערוך אותו בשפה אחרת רשאי הנוטריון לכתוב אותו בשפה נוספת לאחת משתי השפות אך לא במקום.

מסמכים שנוטריון יכול לאשר:

נוטריון מוסמך לספק אישור נוטריוני לסוגים שונים של מסמכים, להלן מספר דוגמאות שהמחוקק התייחס אליהם בסעיפים 12-16 לחוק הנוטריונים:
1) אישור העתק למקור: נוטריון מוסמך לתת אישור נוטריוני המעיד כי העתק של תעודה או מסמך כלשהו הינם זהים למקור. לשם כך חייבים להציג בפני הנוטריון את התעודה המקורית והוא השווה ביניהם.
2) אישור נכונות של רשימת מצאי: נוטריון מוסמך לאשר נכונות רשימת המצאי במידה והוא האדם שערך את רשימת המצאי או שערכו למולו.
3) אישור שאדם זכאי לחתום תחת זולתו: כלומר לנוטריון סמכות לאמת ייפוי כח.
4) אישור תרגום: אישור בדבר נכונות תרגום של מסמך כלשהו, הנוטריון זכאי לעשות זאת רק במידה והוא שולט בשתי השפות הרלוונטיות.
5) אישור שאדם נמצאים בחיים: תעודת המעידה שאדם חי, משמעותי במידה ומעוניינים לקבל קצבאות מהרשויות.

משרד עורך דין ונוטריון אלי ביבי מספק מגוון שירותי עריכת דין ונוטריון ובעל ניסיון רב במתן אישורים נוטריונים לצרכים מגוונים תוך התאמה ללקוחות השונים באופן מקצועי המהווה אסמכתא חוקית בפני הרשויות השונות.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השאירו מספר טלפון לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אנו עוסקים בפניות רבות ונשתדל לחזור אליכם בהקדם.

אודות אלי ביבי נוטריון

בשל הניסיון המקצועי, העשייה המשפטית ארוכת השנים והבקיאות יוצאת הדופן בענפי המשפט השונים, מספק כיום המשרד סל שירותים רחב היקף לטובת כל סוגי הלקוחות הפרטיים והמוסדיים, הכולל מגוון רחב של ביצוע פעולות משפטיות לרבות ניהול תביעות וייצוג בערכאות השונות, הגשת צווי מניעה, סעדים זמניים, בקשות שונות ועוד.

אלי ביבי נוטריון - מאמרים אחרונים

עורך דין נוטריון - אלי ביבי - אייקון חץ
050-600-0601 דילוג לתוכן