אימות חתימה על ידי נוטריון

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
עוד אלי ביבי אימות חתימה על ידי נוטריון

אימות חתימה על ידי נוטריון:

על פי סעיף סעיף 7(1) לחוק הנוטריונים משנת 1976 מוסמך נוטריון לאמת את חתימתו של אדם אחר. במאמר זה אנו נפרט למה צריך לאמת חתימה על ידי נוטריון ומהם התנאים לשם כך.

לשם מה צריך לאמת חתימה על ידי נוטריון?

אימות חתימה על ידי נוטריון הופך את המסמך לקביל משפטית, זאת משום שהוא מאמת את זהות החותם ומבטיח כי לא היו זיופים בחתימה או שהחתימה נעשתה בכפייה. הליך זה מייתר את הצורך בראיות נוספות על מנת לאמת את התוכן הכתוב בו. כלומר, כאשר חתימתו של אדם על מסמך אומתה על ידי נוטריון לא ניתן להטיל ספק בתוכנה.
לעיתים אימות חתימה על ידי נוטריון נדרש כאשר הפעולה הייתה משמעותית בעייני המחוקק והוא רצה לוודא שיהיה גורם אחראי אשר יפקח כי החתימה הינה אותנטית. דוגמה בולטת לכך, אשר מגיעה בחייו של כל אדם כמעט, היא הצורך באימות חתימה על ידי נוטריון כאשר אדם חותם על קבלת משכנתא מהבנק.
אימות החתימה מהווה שלב הכרחי גם בהליכים משפטיים אחרים אשר נעשים על ידי נוטריון. כך למשל כאשר ניתן יפוי כח נוטריוני יש לבצע אימות חתימה, כאשר מעיד על העתק או על מנת לאשר הסכם ממון בין בני זוג. בהליכים אלו הכללים והדרישות של אימות חתימה על ידי נוטריון יחולו אף הם.
המשותף לכלל דוגמאות אלו, היא שאלו מקרים בהם בשל חשיבותם לא ניתן להסתפק בהנחה כי מדובר בחתימה אותנטית של האדם, אלא יש צורך בידיעה מוחלטת כי האדם חתם על כך וכי הוא עשה זאת מרצונו החופשי.
כאשר יש לכם ספק האם מדובר במקרה בו צריך אימות חתימה על ידי נוטריון מומלץ להתייעץ על כך עם גורם משפטי, שכן טעות בנושא זה עלולה לעלות כסף וזמן רב. זאת מאחר ובמידה ומסמך אשר דורש אימות חתימה על ידי נוטריון לא נעשה בדרך המקובלת, אין למסמך ולחתימה כל תוקף משפטי ויהיה צריך לעשות את התהליך מההתחלה או חמור מכך לנצל את הפרצה על מנת להתחמק מהתחייבויות שונות.

מהם התנאים לאישור החתימה על ידי נוטריון?

כפי שניתן להבין מחלקו הקודם של המאמר מערכת המשפט, הבנקים והרשויות השונות נשענות וסומכת על מילתם של נוטריונים כאשר הם מנהלים הליכים שונים. לכן, זה מתבקש שיהיו תנאים ברורים מתי יכול נוטריון לאמת חתימה ומה עליו לברר.
1) סעיף 11 לחוק הנוטריונים נקבע כי המסמך צריך להיחתם על ידי האדם בנוכחות הנוטריון אשר מאמת את החתימה, זאת לאחר שהוא זוהה על ידיו באמצעות תעודה מזהה.
2) סעיף 8 לתקנות הנוטריונים משנת 1977 מוסיף כי כאשר הנוטריון מאמת חתימה של אדם עיוור, חרש או אילם, יציין זאת הנוטריון באימות החתימה וינמק במסמך כיצד השתכנע שאותו אדם הבין את המשמעות של החתימה על המסמך ושל תוכנו.
3) סעיף 18 לתקנות הנוטריונים אף מוסיף כי חותמת הנוטריון צריכה לכלול הן את חתימת הנוטריון וכן את חותמתו על גבי הטבעה הייחודית לו.

משרד עורך דין ונוטריון אלי ביבי מספק מגוון שירותי עריכת דין ונוטריון ובעל ניסיון רב במתן אימות חתימה על ידי נוטריון למסמכים שונים באופן מקצועי המהווה אסמכתא חוקית בפני בתי המשפט והרשויות השונות. הניסיון הרב בתחומים אלו אף מבטיחים כי לא יתרחשו טעויות בנוגע לסוג המסמכים עליהם ואופן אימות החתימה הנדרש, זאת תוך התאמה לצרכים המגוונים של הלקוחות השונים.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn

השאירו מספר טלפון לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות:

אנו עוסקים בפניות רבות ונשתדל לחזור אליכם בהקדם.

אודות אלי ביבי נוטריון

בשל הניסיון המקצועי, העשייה המשפטית ארוכת השנים והבקיאות יוצאת הדופן בענפי המשפט השונים, מספק כיום המשרד סל שירותים רחב היקף לטובת כל סוגי הלקוחות הפרטיים והמוסדיים, הכולל מגוון רחב של ביצוע פעולות משפטיות לרבות ניהול תביעות וייצוג בערכאות השונות, הגשת צווי מניעה, סעדים זמניים, בקשות שונות ועוד.

אלי ביבי נוטריון - מאמרים אחרונים

עורך דין נוטריון - אלי ביבי - אייקון חץ
050-600-0601 דילוג לתוכן